Home » , , » #1 The Habits : Makanan Mewah

#1 The Habits : Makanan Mewah

Assalamualaikum..kebanyakan daripada kita hari ini masing-masing memiliki at least satu akaun dalam laman sosial..dan mungkin mempunyai lebih atas alasan tertentu..kepastian yang nyata, facebook telah memonopoli kebanyakan laman sosial kerana lebih friendly user dan lebih mudah diselenggara berkenaan sesuatu status, news, bisnes online, upload photo album dan lebih mudah untuk mewujudkan interaksi mengikut kesesuaian sama ada secara public atau private..

sumber : www.google.com
Secara roughly, aku hanya bersandarkan kepada observation yang tiada tabulate data, rata-rata user laman sosial lebih gemar memuatnaik gambar-gambar makanan..dan aku harus bold "Makanan Mewah"..rasanya tidak perlu aku mendefinisikan makanan mewah tu macam mana..secara automatik mindset kita beranggapan makanan di dalam Mall, makanan yang berharga melebihi rm20 and above serta makanan seafood adalah mahal..ini termasuklah outlet-outlet yang menyediakan fast food..

Habit snap photo makanan ini pada aku tidak terlalu heavy bahkan aku sendiri suka snap beberapa gambar makanan..tetapi persoalannya perlukah makanan mewah sahaja yang perlu bergambar? kenapa tidak makanan di kedai mamak dan warung-warung di tepi jalan? standard atau moderation? cuba fikirkan..sebenarnya sudah lama aku terfikirkan apa yang membuatkan kita lebih teruja memuatnaik makanan mewah..keep thinking

Aku senaraikan ini sebagai salah satu habit yang akan menjadi rantaian buat entri aku akan datang..keep reading untuk habit yang seterusnya

P/s : aku adalah penggemar makanan..semua aku sapu asalkan ianya HALAL

3 comments:

Ayuni said...

This is my opinion as a mere human being, the person who likes to post a picture of something has their own intention, but usually the intention is to show off or spreading "something" that they think "important information"....sorry, just my opinion

caer sasuke said...

@Ayuni yup..do agree as human being likes food very much..in add,human need food to live..it's good as u say but somehow certain person do that as to show off..hehe.a bit discomfort but we need to respect others right

Syira Lokman said...

singgah sini dari entry blogger remaja blog HH :))
SELAMAT BERKENALAN, jemput singgah blog Syira ye ..dah berwajah baru :)

 
copyright reserved by caersasuke