Home » , » I Choose The Yellow Cupid

I Choose The Yellow Cupid

Assalamualaikum..memandangkan kepentingan internet daripada kehendak kepada keperluan semasa, aku mengiyakan sewajarnya sebab semua maklumat sekarang di hujung jari..jadi, aku terpanggil beberapa kali untuk mencuba buat installation internet dekat rumah..tapi memandangkan kos yang terlalu tinggi, aku lupakan niat yang terbuku di hati..bukannya bilangan digit saja yang aku fikirkan, tahap kecergasan line juga aku titikberatkan..aku still memikirkan asbab area aku sangat sukar mendapatkan line yang baik..pernah sekali aku mencuba broadband daripada satu agensi terkemuka tetapi indah khabar dari rupa..permulaan bulan kelajuan sangat mengujakan walaupun kadar bayaran bulanan hanya rm48 sahaja..aku sudah cukup berpuas hati kerana bandwidth dan kelajuan untuk surfing memang terbaik..tengok video kat youtube tanpa buffering seolah-olah aku mula mempertikai kenapa perlu berbayar lebih jika harga macam ni saja aku sudah boleh online secara maniac..

Aku mula merasa perubahan daripada aspek speed dan bandwidth yang semakin naik bulan semakin down..hipotesis dah bertukar secara total..banyak aspek aku sudah mula fikirkan once berada di kampung asbab coverage yang sangat teruk..sudahlah berkontrak dan pastinya 2 tahun penggunaan broadband aku simpulkan sebagai pembaziran..bayangkan rm48 yang dibayar selama 2 tahun berbekalkan line EDGE sepanjang masa, aku hitungkan rm1152..betulkan aku andai tersalah mencongak secara kasar...pada pendapat aku, tidak perlu memasang kontrak jika sekadar untuk menyuruh pelanggan setia dan terus melanggan..you serve well, people will trust you..

Sekarang ini aku abaikan kisah dua tahun lepas dan mula melanggan semula internet..tapi aku sangat berpuas hati sebab broadband DIGI menawarkan kaedah prepaid..beli sahaja sim pack rm15 sudah berbaloi sebab 500mb + 1gb percuma..jadinya memudahkan aku untuk surf semula..sekarang ini, kalau aku nak online hanya topup rm5 untuk 5 hari (300mb) dan rm30 untuk sebulan (900mb) kalau tak silap..berbaloi pada aku sebab bukan hari-hari nak guna..hehe..modem pula aku beli yang hsdpa 3.5g..seriously pakai sangat terbaik sebab modem ni jarang disconnect dan laju..not much influence tapi sangat membantu..jadi,kalau berminat bolehlah korang mengunjungi kiosk DIGI sekarang..sekarang ini banyak kawasan sudah diupgrade..teruja sebab kampung aku sudah capai tahap 3g..nice!!!

0 comments:

 
copyright reserved by caersasuke