Home » , » Dalam Masa Aku Bermonolog

Dalam Masa Aku Bermonolog

Agak lama aku termenung hari ini..memikirkan masa yang semakin pantas bergerak..ku helakan nafas panjang kerana masih memikirkan soal praktikum yang bakal bermula 15 julai nanti..tetapi masih tidak keruan menenangkan hati yang gusar..terfikir dan memikirkan pelbagai persoalan yang timbul..sekali lagi ku helakan nafas panjang..orang kata banyak mengeluh nanti cepat tua..aku redhakan sahaja supaya mereka tahu aku tidak pernah putus-putus berfikir..aku cuba menarik nafas agar semuanya kembali pulih..tetapi selang beberapa minit persoalan yang sama terus berlegar-legar dalam benakku..

Dalam masa yang sama, aku memikirkan hari penting buat kakakku yang bakal menjelang tiba..pastinya hari tersebut sangat-sangat dinantikannya setelah lamanya menanggung derita kerana "mereka"..bersabar dan la tahzan kakakku..pastinya masa dan ketika kamu diuji Allah sudah menjanjikan hari berbahagia buatmu..cuma kepastian hari dan masanya tidak dapat ditanggap..nyatanya Allah mahu melihat sejauh mana tawadduknya kamu dalam menerima ujian dan kesabaran kamu dalam melewati semua kepahitan di dalam dunia sementara ini..dahulunya setiap malam pastinya kedengaran lagu bait-bait sayang yang pastinya akan terus menjadi kenangan buatmu..aku dengar dan hayati sebaiknya bait-bait lirik..sebak seketika..hati sesiapa sahaja terusik melihat tangisan air mata jernih yang keluar dari kelopak matamu..

Dalam masa yang sama, aku memikirkan soal hidup yang semakin tidak pasti..mengharapkan seseorang yang bakal membawa sirna baru dalam kehidupanku..cukup penat diasak dugaan dan seolah meraih simpati manusia berjiwa empati..yang peka untuk mendengar dan memahamiku..dahulunya arwah abah yang setia mendengar dan menenangkanku selalu..yang pastinya masa itu sudah lama berlalu bahkan sudah sedekad lamanya..aku semakin sunyi dan entah pada siapa utusan Allah untukku canang semua permasalahku..yang pastinya, ia masih belum ditemukan..

Dalam masa yang sama, aku terus mencuba mencari solusi terbaik tanpa mahu ada sedikitpun salah yang bakal membuatkan kalian terkesan..sedarnya nanti, akhirnya aku bakal disisihkan dan ditinggalkan..maafkan aku jika gagal memberikan kebahagiaan...aku sudah mencuba dan aku juga pasti kalian pasti mengetahuinya..

P/s : kalian doakan aku..aku juga seperti manusia lain..ingin membahagiakan orang lain dan mengharapkan yang sama daripada mereka..

 
copyright reserved by caersasuke