Home » , » Selendang Merah & Ain Dzaya : Konspirasi Kreativiti Blogger 2012 (Warkah Terakhir Dari Seorang Ayah)

Selendang Merah & Ain Dzaya : Konspirasi Kreativiti Blogger 2012 (Warkah Terakhir Dari Seorang Ayah)

Klik untuk join >> sini


Termangu sendirian sambil menatap warkah terakhir buatku....warkah yang sudah berusang tapi penuh makna dan erti buatku...mana mungkin untuk diganti kerana ianya satu2 nukilan terakhir ayah buatku...mengimbau kembali kenangan bersama insan tersayang dan orang yang paling hampir denganku...satu persatu kenangan meresap ke dalam fikiran....setiap bait ayat kuhayati agar aku dapat merasakan getaran kasih yang dihamparkan ayah dalam nukilannya...
Tatkala ku sentuh dan ku baca, aku dapat merasakan kehadirannya dalam setiap hela nafasku...titisan air mata sudah menjadi peneman setia jika bibir sudah tidak lagi mampu berbicara....warkah yang sarat dengan pesanan dan lantunan bahasa yang sangat meruntun jiwa...

Hari ini genap 8 tahun ayah meninggalkan aku...bukan tidak meredhai pemergiannya akan tetapi hati kecil berbisik mengatakan rindu...dan sampai bila2 titisan air mata rindu akan terus mengalir...asbab kasihnya aku pada ayah terlalu mendalam...terkadang hati kecil meronta memanggil...mengharapkan ada sinar untuk aku meneguhkan kembali semangat yang kian luntur dibawa pergi...pemergian ayah merupakan satu kenangan yang sangat memedihkan...meninggalkan parut luka yang sukar untuk diubati...

Jika hari ini aku berdiri gah pastinya engkaulah pencetus kejayaanku...tapi jika hari ini aku tewas adakah aku sudah menghampakanmu wahai ayah? acap kali aku tertewas dengan mainan perasaan yang entah bila akan kembali reda...

Bertanyalah pada diri, siapakah lelaki terbaik yang pernah hidup dalam hati kalian? siapa yang mampu membelamu sebaiknya? Siapa yang mencari nafkah untuk membesarkanmu? walau apa pun gelarannya, ayah adalah insan utusan yang paling istimewa buat sesiapa sahaja bergelar anak...walau apa pun pangkatnya, ayah selalu bertakhta di hatiku...walaupun ayah hanya insan biasa tetapi bagiku engkaulah hero buatku sepanjang masa....walau pun dirimu gugur sebelum aku sempat menabur bakti, aku tetap bersyukur kerana aku pernah berada dekat disampingmu dan pernah memiliki seorang insan hebat yang bergelar AYAH !

Sayangilah mereka selagi nadi mereka masih berdenyut...belailah dan pimpinlah mereka selagi mereka masih mampu berdiri dan membalas senyumanmu...hamparkan kasih dan sayangmu selagi mana kamu mampu membahagiakan mereka...lontarkan rasa cintamu selagi mereka masih boleh mendengar dan sebelum mata tertutup rapat buat selamanya....

Mungkin ayah rindukan saya sepertimana saya rindukan ayah

Al-Fatihah buat ayah
-caer-

sumber gambar : google
tag : readers, followers, commentators dan visitors blog caer

47 comments:

Fatin Bieha Samsol said...

al-fatihah...moga ayah caer ditempat an dtmpat org2 yg beriman..amin..

Tinta Lana said...

Salam..

Caer.. :) berdoa ya untuk arwah.. semoga dimasa depan, caer jadi ayah yg terbaik tuk anak2 caer plak, sbgmana yg arwah dah buat.. :)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Al Fatihah... semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman

caer sasuke said...

@Fatin Bieha Samsol amin..syukran ye fatin..ni reuse entri..caer nak sume org tau caer syg arwah..=,(

caer sasuke said...

@Tinta Lana wsalam..insyaAllah caer akan jd yang terbaik walaupun tak sesempurna mana..syukran ye

caer sasuke said...

@ADZA IRDAWATI aka MAK DARA amin..syukran ye mak dara..=,)

Remy hazza said...

salam....
caer..... remy terasa kehilanganmu...tabahkan hati mu.....jadi anak yg soleh dan berjaya..... percayalah... ayahmu akan tersenyum disana.....

Alfatihah......

..cik hana.. said...

alfatihah...semoga rohnya ditempatkan diantara kekasih2 allah..be strong caer..insyallah ayah kamu akan bangga dengan kamu.

ikaa said...

Al-fatihah buat ayah mu..

ayah aq bru 3 tahun pergi meninggalkan kami :(

zaxx said...

nukilan yg sangat ikhlas dan menyentuh hati ini..semoga arwah ayah anda ditempatkan dalam kalangan penghuni syurga...amin... gudluck untuk anda...smga berjaya..:)

bai baizura said...

al-fatihah. moga ditempatka di klgn org yg beriman. semua yg berlaku ada hikmahnya:) nice entry

SunnyFunny said...

AL-Fatihah . nice entry kak . keep it up . :)

caer sasuke said...

@Remy hazza wsalam remy..insyaAllah..doakan caer sebaiknya dan buat arwah yang sangat caer kasihi

caer sasuke said...

@..cik hana.. amin..syukran ya cik hana..caer hanya mampu luahkan ape yang terlintas dan terasa di hati..

caer sasuke said...

@ikaa syukran..al fatihah juga buat ikaa..terlalu byk kenangan dengan arwah abah =,(

caer sasuke said...

@zaxx amin..syukran ye zaxx..caer menulis dari hati yang semakin dewasa memahami kesedihan..dulu sukar nak luahkan sebab naif dan tidak ketahuan caranya..ape2 pun syukran ye

caer sasuke said...

@bai baizura amin..caer nak semua orang tau caer ada orang hebat yang pernah wujud dalam hidup caer..itu saja..huhu

caer sasuke said...

@SunnyFunny syukran..kerana mendoakan yang terbaik untuk arwah abah caer =,)

Aida Omar said...

Al-Fatihah.. moga arwah kesayangan ditempatkan bersama golongan beriman. Takziah caer.. sedih aida baca nukilan nie T_T ayah, abah, bapa, papa merekalah hero kita dunia akhirat.

caer sasuke said...

@Aida Omar amin..syukran ye aida..caer sayang abah sangat2..=,)

Elfiza Ismail said...

Al-Fatihah...semoga arwah ditempatkan bersama golongan beriman...sangat sedih baca entry..be strong ye caer...=)

caer sasuke said...

@Elfiza Ismail amin..syukran ye elfiza..caer pon mendoakan yg sama untuk arwah abah..=)

Elfiza Ismail said...

afwan caer...=)

caer sasuke said...

@Elfiza Ismail =)..thanks

Lieya Zalia said...

Al-fatihah . semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-2 yang beriman . be strong kay ? :')

purplekyu^_^ said...

ni kali kedua sy bace entri ni kat blog caer :)
semalam dgn harini.
semoga caer kekal tabah. al-Fatihah buat arwah.

caer sasuke said...

@Lieya Zalia amin..insyaAllah..begitulah sehendaknya ape yang caer minta..syukran =,)

caer sasuke said...

@purplekyu^_^ amin..syukran ye..moga2 ape yg caer nukilkan kat sini dpat menjadi wadah untuk permulaan hidup yang baru buat kalian semua =,)

syafiqakarim said...

al-fatihah.
moga arwah ayah caer di kalangan org beriman.sentiasa doa kan ye

caer sasuke said...

@syafiqakarim amin..insyaAllah..syukran ye syafiqa =)

Zul De Alexis said...

serius cerita nie menyentuh hati sm..

Al-fatihah
semoga arwah ayah kamu di tempatkan di kalangan owg beriman.

caer sasuke said...

@Zul De Alexis amin..insyaAllah..syukran ye =,)

Mr.She said...

ya Allah sedihnya baca entry ni. even ayah sy ade lg, but still sy dpt rsakn prsaan caer. miss my late mom too T___T

al-fatihah utk mereka

caer sasuke said...

@Mr.She al fatihah..same2 doakan ye..ape yang caer taip adalah ape yang caer rasa..:'(

Kamal Lee said...

Crying. T_T.
Bersabarlah wahai saudara ku.
Sesungguhnya yang hidup pasti akan mati.
Sedih bace entry kau. Sebak.
Aku ade ayah. Tapi aku tak rapat dengan die. Lepas bace entry ni, timbul sekelumit rasa insaf sebab buat ayah aku macam tu. :'(

Al - Fatihah buat ayah kau. :)

caer sasuke said...

@Kamal Lee syukran kamal..ye kite sebenarnya tak sedar kita dah terlalu jauh meninggalkan ayah walhal ayah selalu ade dengan kita..semoga nukilan caer menjadi wadah untuk kita lebih menyayangi insan bergelar ayah

MR. LONELY said...

ermmm... sedih... org pon dh xde ayah :-(

caer sasuke said...

@MR. LONELY banyakan bersabar k =,)

iEdA said...

Al-Fatihah...semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkn dlm kalangan org2 beriman...sgt2 menusuk kalbu

caer sasuke said...

@iEdA syukran ieda..caer menaip ape yang terlintas dan terbuku di hati..=,)

Noor said...

ala....teringat balik kenangan bersama arwah abah dulu2...Walaupun kelihatan garang tapi disenangi ramai orang...sifat yang peramah, selalu ambil berat pasal orang lain tak kira siapa pun. hmmm....kalo nak cerita nie byk lagi takut nti xcukup space. al-fatihah buat abah..anakmu nie sentiasa mendoakan syurga buat abah dan tenang di sana. Anak2 abah kini sudah berjaya.

caer sasuke said...

@Noor same la..terinat abah sangat2..rindu sangat2..yup..kalau abah dapat lihat kita semua sekarang pasti abah tersenyum bangga sebab semua dah berjaya kan kak nor..=,)

Yumida said...

al fatihah utk arwah..moga ditempatkan bersama org beriman...

sedih membaca setiap bait kata2 caer...

sy pmn de join sm..klo free leh singgah sini:

http://umikasum.blogspot.com/2012/07/ombak-lijah-punya.html

caer sasuke said...

@Yumida caer menulis dgn kata hati yg berbisik...sedih x dpat nk luahkan..ini je yg termampu caer nukilkan..terlalu sebak nk menghabiskan bait2 ayat ni..sbb ia sgt sukar nk diterjemahkan dgn kata2..

|shuhadaothman|TM said...

Al-fatihah buat arwah ayah caer. Semoga arwah berada dlm kalangan orang beriman. Sentiasa sedekahkan doa :)

caer sasuke said...

@|shuhadaothman|TM syukran ye..=)

Ain Dzaya said...

ada hadiah dari ain dan sm :)

http://lzulxocraxme.blogspot.com/2012/08/senarai-pemenang-konspirasi-blogger.html

(sila PM di facebook ain untuk tuntut hadiah)

 
copyright reserved by caersasuke