Home » , , » Pilot Muda Berjiwa Besar

Pilot Muda Berjiwa Besar

Assalamualaikum...setiap manusia dilahirkan dengan potensi dan bakat yang berbeza2...begitulah wujudnya pelbagai ideologi dan lontaran idea bernas daripada segelintir manusia berjaya...kebanyakan daripada mereka yang berjaya sering menjadikan falsafah hidup sebagai nadi penggerak sejurusnya pencetus revolusi dalam mencipta sesuatu kelainan...bagi Jessica Cox , dia tidak menjadikan kekurangan sebagai satu halangan sebaliknya motivasi untuk lebih berjaya...

Jessica Cox dilahirkan tanpa mempunyai lengan tetapi masih mampu mencapai kejayaan di dalam hidupnya...ibunya pernah menjalani ujian kehamilan dan mendapati kebarangkalian Jessica lahir sebagai seorang bayi normal...sebaliknya kuasa pencipta lebih menjangkaui pemikiran manusia...Jessica membesar sebagai seorang kanak2 istimewa dan pada masa yang sama seorang gadis cilik yang mempunyai jiwa yang besar

Jessica menamatkan pengajiannya dalam lulusan psikologi dan mampu menguruskan dirinya dengan baik...selain hebat menulis Jessica boleh memandu kereta dan boleh menjawab panggilan telefon dengan menggunakan kakinya...gadis kelahiran Arizona , Amerika Syarikat ni juga merupakan pemakai tali pinggang hitam dalam arena Tai Kwon-Do dan merupakan bekas penari balet..

Pesawat terbangnya direka khas tanpa pedal bagi memudahkan Jessica mengawal dengan kaki...pesawat ni diberi nama Ercoupe dan impressivenya Jessica sudah mendapat lesen aircraft pada 3 tahun berikutnya...hanya berbekalkan 3 jurulatih terbang dan latihan selama 89 jam di udara Jessica sudah mampu menggapai awan dengan penuh bangga...caer respect dan kagum dengan semangat juang pilot muda ni..

P/s : sesungguhnya kejadian Tuhan adalah sesuatu yang sangat bernilai dan bersebab...mungkin kita sering berfikir kekurangan tu hanya menjadi halangan besar untuk terus maju...sebaiknya kita muhasabah diri dan bersyukur atas nikmat yang diberi..belajarlah mengatasi psikologi sebelum semua impian menjadi realiti...=)

24 comments:

puteri ain said...

tiada alasan untuk berjaya..
Allah akan membantu semua hambaNya..

caer sasuke said...

puteri ain : yup2..sesungguhnya Allah tu maha adil..=)

Bob Merley said...

omputih memang tak mudah menyerah kalah kot. Kat univ aku dulu. melambak orang 'handicapped'. yang duk atas kerusi roda berkuasa bateri. bole gerak beberapa batang jadi je. tapi belajar power siot.

caer sasuke said...

bob merley : sbabnye dorg jenis x mudah ptus asa..klu bnda camni dah instil since kecik2 insyaAllah dah besar nnt bleh independent dan berjaye..=)

aisyah sakaria said...

bangga dengan bangsa dorang. even cacat macam mana pun still lg berusaha nak berjaya. tp bila tengok orang sini, kebanyakan yg cacat mesti tak ada keyakinan macam tu. lg rela duduk rumah tunggu bantuan orang. tp tak semua ada jgk yg semangat tinggi.

airaniez wirdani said...

Nice post! Very motivating! Setiap kekurangan itu, ada kelebihannya

http://airaniezlife.blogspot.com/2010/11/kekurangan-itu-kelebihan-kita.html

caer sasuke said...

aisya sakaria : erm caer stuju..tp x sume camtu..ade sgelintir menjadikan ia alasan ntuk terus maju..spatutnye kite perlu berusaha..ppatah arab de kate jika kamu berusaha kamu akan dpat hasil..=)

caer sasuke said...

airaniez wirdani : yup2..jdkan kelemahan tu sbgai kelebihan..bru kite sdar kite dikurniakan byk kebaikan dri keburukan..=)

Mime MF said...

wow!!
hebatnya dye...

jijie said...

kita yang cukup sifat ni belum tentu setabah dia kan... kagum nya... huhu

caer sasuke said...

ben : btol2..caer teruja waktu bace artikel psal die..dasat2

caer sasuke said...

jijie : btol2..percaye pada diri..=)

Anonymous said...

whoaaa, buat malu je kalau yg badan sempurna tapi tak boleh berjaya.. huhuhu

caer sasuke said...

eel : btol2..pokok pangkalnye ialah usaha..klu x usaha camne nk dpat hasilnye kan?hehe

Encik MamaT said...

betul tu... dulu penah tgk lelaki kat china tukar tiub basikal menggunakan kali..(sebab tiada tangan)... kita ni sempurna fizikal pun lom tentu lagi boleh...

caer sasuke said...

encik mamat : owh x penah plak came across ngan cine laki cina tu..sudi2 la share@ buat entri..insyaAllah caer bace..hehe =)

GaDiS OGi' JoRo' said...

Subhanallah..
ALLAH tu maha adil..
sememangnya manusia adlh sebaik2 ciptaan..=)

Unknown said...

wah..
mesti dia ni tabah orang nye..

caer sasuke said...

gadis ogi joro : Allah maha adil,pengasih lg maha penyayang..=)

caer sasuke said...

diana : yup2..caer stuju

Anonymous said...

nice post! tuhan tu maha adil..

caer sasuke said...

misyamissyou : yup2..Tuhan tu mmg maha adil =)

Mr.TN_SkY said...

wah..kita yg ada kaki dan tangan pun lom tntu leh bwk pswat lagi =_=..

kena bljar..cbrn nih..:-p

ha..bro.:-) Ur link SkY dah msukkan dlm link exchange.. :-) Ini reward sebab kamu komen kasi idea ritu ye..:-) thanks..Komen kamu sangat membantu budak baru dalam dunia blogging nie =_=...Harap tidak jemu melawat pondok kecil...Dan SkY drop komen here too ye hehe..
JELAS SAHABAT BUKAN SEBARANG SAHABAT, SAYANG SEMUA

caer sasuke said...

mr.tn_sky : btol2..haish x membantu mane pon..ape2 pon kite sume bwah 1 bumbung..blogger2 malaysia..hehe

 
copyright reserved by caersasuke