Home » » La Tahzan Ya Akhi !!

La Tahzan Ya Akhi !!

Terlukis indah kerdipan bintang menerangi awanan di langit cukup membahagiakan hati yang melihatnya...tapi ia hadir pada masa dan waktunya...akan pudar dilitupi awan seusai waktunya menemui kegelapan...dan hanya manusia yang menghargai sahaja akan mengingatinya...begitulah jua diriku diperlakukan seianya...seolah kesempitan sahaja yang membuka ruang untukku menikmati kehidupan...dan kala bantuan diperlukan, seolah pengharapan besar untuk digalas..hati terasa berat membantu...kerana pada akhirnya aku tahu kesudahannya pasti........aku akan ditinggalkan..

masih wujudkah aku dalam jiwa penuh sesak...? tak terbendung genangan air mata kesedihan kala diri terus menerus rasa tersisih..sangat tepat menerjah sanubari yang kian luntur dibawa perasaan yang kian menikam..adakah selamanya harus kutelan dan terus menerima? ya Allah kakiku terasa longlai melangkah...seakan bakal rebah pada satu perhentian lagi..masihkah ada tangan yang akan terhulur buatku? atau hanya aku sendirian dalam perjalanan penuh liku ini? terlalu banyak persoalan dan tidak mampu aku menanggap jawapannya...alam pandanglah aku...lihatlah aku...kerdilnya aku..ingin aku perlihatkan tangisan dan kesedihanku...akan tetapi hati terasa berat untuk kucerminkan diriku yang sebenar..kerana kesedihan hanya akan menutup segala pintu kegembiraan buatku...terdetik dan berbisik hati kecilku, apakah masih ada ruang dan peluang untuk aku terus bernafas dalam kalangan kamu? jika takdirku terhenti disini izinkan aku mencoret warkah berbaur kemaafan andai tutur kata perbuatanku hanya terkesan khilaf dan menyakiti perasaan lain...sesungguhnya aku hanya hamba Ilahi yang lemah dan longlai..pendirian dan perasaan mudah terusik kala diri diperlakukan seperti jasad yang tidak mempunyai hati...ya Allah bermohon padaMu agar hatiku terus tabah menempuh dugaan..ya rahman ya rahim kuatkan hatiku dan bimbinglah aku sebaiknya pada jalan yang Engkau redhai..

jika ini pengakhiran buatku, izinkan aku mengundur diri dalam nada sayu berlabuh di hati...

 
copyright reserved by caersasuke