Home » , » Izinkan Aku Menyentuh Hatimu

Izinkan Aku Menyentuh Hatimu

Perasaan kasih dan sayang umpama terusan air yang terus mengalir...begitulah kasih aku terhadap seorang gadis yang sangat aku cintai...tiba2 aku teringat kembali kenangan masa mula2 dulu.....


Cika gadis yang comel...bagi aku dialah gadis pertama yang pernah berada utuh dalam hatiku...kalau ikutkan dah lama sangat aku memendam rasa...entah kenapa hati aku berkenan sangat dengan dia ni...perwatakan yang lembut dan sangat penyayang...especially bila aku selalu intai2 dia main dengan arnab dia depan laman...cair sekejap..hehe


Dua tahun aku baru berpindah dan agak jodoh aku di sini kot...selama aku berada di sini hatiku tak pernah sekali berpaling untuk terus berharap dan rasa cinta terhadap Cika semakin membuak2...rasanya sudah tiba masa aku declare kat dia


Aku memberanikan langkahku...dalam hati yang penuh debaran dan kaki yang menggeletar...aku cuba berhadapan Cika...itulah kali pertama aku bersua muka dengannya...manis sangat wajahnya...aku luahkan hasrat hati untuk berkenalan dengannya...cika menjawab "awak beri saya masa 2 hari untuk fikirkannya"...aku terdiam...aku hormat keputusannya untuk berfikir sebaiknya..sampul yang aku apit semakin erat di lenganku..sampul ini untuk Cika

Janji yang sememangnya ditepati...aku yang tak keruan dengan perasaan bercampur baur...tak sabar aku menunggu jawapannya...aku bawa Shah teman aku hari tu...lama lepas tu Cika datang...rasa dunia berhenti sekejap...dia tepati janji dia untuk jumpa aku di taman...berbunga2 hati aku masa tu...hehe...perjumpaan tu hanya sekejap je...aku tidak berborak panjang...cuma aku memberi Cika sebuah sampul putih...aku pesan supaya dia buka bila dah sampai rumah nanti

Sampai je Cika kat rumah dia terus buka sampul putih tu....ada sehelai kertas dengan ribbon merah dan sehelai tudung pink...dalam surat tu aku luahkan segala isi hatiku kat dia...mungkin aku tak pandai nak bercakap jadi aku cuba untuk menulis...mungkin apa yang tersirat dalam hatiku ni akan sampai kat dia...dalam banyak2 tu, last shout aku pesan dia pakai tudung yang aku beri tu...dan aku harap bila dia pakai nanti tanda dia balas cinta aku....dan aku harap ia bukan datang dari paksaan tapi ikhlas keranaNya

Akhirnya, impian aku terlaksana jua...Cika sememangnya bidadari yang sudah ditulis untuk menjadi seri dalam dunia percintaanku...kehadiran Cika telah memberi sinar baru dalam hidup aku untuk terus bernafas dalam jiwa yang sarat dengan kasih sayang...

P/s : mood jiwang sekarang ni...cerita ini inspirasi dari abang caer...moga2 bahagia hendaknya hingga ke anak cucu...rasa seronok dengar semuanya dah nak menuju ke gerbang perkahwinan...caer bila pulak entah..hehe...

48 comments:

cik ayuni said...

so sweet...hepi ending..

caer sasuke said...

cik ayuni : hehe..hepi ending yg seronok =)

zaty said...

lelaki mmg pembimbing :)

caer sasuke said...

zaty : yup..laki sepatutnye membimbing pompuan..baru la bahagia hidup dunia akhirat =)

zaty said...

dan lelaki soleh sahaja yg dpt bimbing pmpn jd solehah :)*ezzaty ramli*

^_^ Zaza Nur Iman said...

^_^ romantiknya..hidup bahagia..sweet

caer sasuke said...

zaty : lorh kak zaty ke..hehe..betol2...setuju 100 %

caer sasuke said...

zaza nur iman : sweet kan..nak jugak camni la..hehe

zaty said...

saya la..hehe

caer sasuke said...

kak zaty : malu pulak caer..hehe =p

Epiy said...

tahniah tahniah. nice story :)

caer sasuke said...

epiy : thanks...tahniah cam dpat award..malu caer..hehe

Effa CuRio said...

so sweet and best.. nsb baik happy ending.. kalau tak, mahu menangis.. hehehe.. :)

.cik syana. said...

so sweet! agk ssh nk jmpe laki yg cmtu. ikhlas suke kerna Allah.
btw,doodle tu sume comel gilaa!suke2! ^.^

misz_eyza said...

ahaks...caer kena abiskan study dulu laaa...=)

caer sasuke said...

effa curio : hehe..klu sedih nnt takut terbawak2 pulak dalam dunia realiti..hehe..=p

caer sasuke said...

cik syana : thanks..yup ssh sgt nk jumpe laki camni skrg..tp ade je..dlam 10 org pasti ade 1 yg baik dan usahalah cari yg terbaik...=)

caer sasuke said...

misz eyza : hehe..aah kena abis study dlu..ilang sikit serabut..kih3

Cik tikah said...

bila mood jiwang sampai, rasa tenang ke gelisah? hehe..

caer sasuke said...

cik tikah : erm gelisah pon ade gak..sbb takut diri x diterima..erk?ye kot..hehe

Yana Libra said...

Ada jodoh nanti, ada la tu~~ :D

caer sasuke said...

yana libra : aah..insyaAllah..caer percaya sume tu =)

ICAH BANJARMASIN said...

ZIARAH DIPAGI HARI SAMBIL BACA ARTICLE..

Azekzk said...

terbaiklh.

caer sasuke said...

icah banjarmasin : wah name icah betol ke ni?hehe...slmat membace =)

caer sasuke said...

azekzk : hehe..trimas ye azekzk

Cik Buttercup said...

alololooo .. comel 2 nye kartun dye ! Haha ! btw , nice ending :)

caer sasuke said...

cik buttercup : hehe trimas..ending bahagia sikit..x nak sedih2 nnt emo pulak..kih3

nazhirah mohmmad said...

wahhh suka entry ney :D

caer sasuke said...

nazhirah mohmmad : trimas..klu suke klik LIKE..hehe =p

Eikyen said...

sweet <3
ending yang best ^^

*tetibee jeleous . haha

caer sasuke said...

eikyen : hehe..jeles?=p

fathiahRAIHANA said...

serius jiwang :P
tapi so sweet ^^

caer sasuke said...

fathiahraihana : hehe..jiwang2 sikit..ganas selalu x syok gak..=p

Cik Laure Weng said...

sweet..;)

done stalk n follow belong nie.

caer sasuke said...

cik laure weng : thanks cik laure =)

(: cik najiha :) said...

sweetnya crita cinta caer :) kan best kalau dapat jd macam nie. btw pict tue awk design sndiri ke? cantik ^^

caer sasuke said...

cik najiha : yup..design sndri...caer minat bab2 design ni..n citer ni pon karya caer sndri..x copy paste dari mane2 sumber =)

LoveMimu said...

awesome ! mun suka sangat . A+ :D cite best . sweet gila . design pun smart . :)

caer sasuke said...

lovemimu : thanks..wah ade grade erk..hehe..tenkiu =)

Eyeme said...

alhamdulillah. suka la story cmni..ikhlas kerana Allah :D

caer sasuke said...

eyeme : yup2..perlu ikhlaskan hati kerana Allah..baru bahagia dunia akhirat =)

NAZRUL AZAT said...

yeeayyyy... mesti nama dia biskut cika kan, heheeeee

caer sasuke said...

nazrul azat : haha..mane tau ni..akaka..diam2 sudeh =p

LifeBouy:) said...

wahwah, syok-2!

caer sasuke said...

lifebouy : hehe trimas =)

farah hanim said...

aaww
so sweet :)
hee

caer sasuke said...

farah hanim : hehe..thanks much =)

 
copyright reserved by caersasuke