Home » , » Balas dendam !!

Balas dendam !!

Peristiwa kematian white egg telah membawa satu lembaran kehidupan hitamku...Semua ni berlaku dengan pantas..ingatan aku pada waktu tu masih jelas dan sering kali menjadi igauan ngeri dan bayangan yg sukar untuk aku terima..ni semua terjadi kerana sifat nak tunjuk jaguh masih menebal dalam diri mereka...mereka yg aku maksudkan ialah geng ORANGE...ya...mereka yg harus dipertanggungjawabkan atas kematian kawan aku..WHITE EGG


Mengimbau kembali detik tu...aku masih ingat aku jalan kat backlane sekolah..kawasan tu agak sunyi...kebiasaannya aku tak ikut jalan tu nak balik sekolah..tapi aritu aku rasa something yg pelik..seolah2 suara ati tak henti2 berbisik...susah nak diterjemah ngan kate2...tapi yg pasti aku dpat rase sesuatu yang tak kena...

Sebelum aku sempat sampai...pada saat tu la geng ORANGE dah berkumpul nak belasah kawan aku...sebabnya kawan aku masuk 'line' diorang...aku pon tak faham langsung benda remeh camtu pon jadi masalah...


Dengan ati yg berdebar2...aku kuatkan semangat n follow je laluan backlane tu...langkah aku semakin laju tapi penuh ati2...langkah demi langkah aku semakin terhenti saat aku ternampak terkesima aku tengok WHITE EGG dah kena blasah teruk...

Aku balik n citerkan perkara sebenar kat kawan2 aku yg lain punca kematian kawan kitorang , WHITE EGG...diorang makin berapi-api marahnye..aku sendiri pon marah tol masa tu..byangkan kawan sendiri kena belasah teruk sampai menemui ajal..akibat ketidakpuasan n semangat nak tuntut bela semakin membuak-buak...aku ikutkan ati yg semakin membara ni..

Since aritu aku belajar ilmu pertahankan diri dengan wirawan matchbox..die ajar aku semua step dlam setiap gerak geri ilmu berlawan...setelah ilmu sudah penuh di dada...aku semakin berani dan aku....

suruh member2 aku kasik surat layang kat diorang...kitorang tanpa berfikir panjang ajak geng ORANGE repeat balik...aku nak BALAS DENDAM...itu janji aku...aku nekad !!

Seperti yg dijanjikan pada surat layang tu...aku n member2 aku dtg port yg kitorang deal nak fight...smpai je kat sane diorang memang dah siap sedia...arini aku dah buang semua sikap pengecut aku...aku dah tak peduli...pe yg diorang dah buat pada WHITE EGG memang ssah aku nak maafkan..aku mengorak langkah ke depan dengan berani tanpa memandang ke belakang...


Kitorang trus starting...geng ORANGE pon trus capai kayu besball nak blasah kitorang...pe2 pon aku dah tak gentar...teruk jugak kawan aku kena blasah...aku teruskan juga berlawan...mase ni memang tak boleh diundurkan lagi...semua yg berakhir pasti de permulaannya...

Aku dan kawan2 aku telah berjaya menumpaskan geng ORANGE..kitorang cukup puas...tapi adkah kepuasan ni boleh membayar segala keperitan kat ati aku ? jawapannye tidak same skali...sebaliknye aku dpat rase aku telah melakukan kesalahan yg besar...balas dendam ni telah membutakan ati aku...pe yg aku dah buat ni...


Tak lame pastu...kitorang telah dikepung oleh pihak polis...titik tu menjadi titik penyesalan yg mungkin takkan lenyap begitu je...kitorang telah ditahan dan dipenjarakan kerana melakukan kes jenayah gangsterisme...air mata penyesalan sudah tidak lagi berguna...aku dah lakukan kesilapan besar dlam hidupku...masih de peluang lagi ke untuk aku menginsafi diri ?


P/S : berfikirlah mengikut akal..jangan ikut kata ati semata2...buruk padahnye

17 comments:

Liefde Ain said...

warghhhh! hehe, best best! sian telur, die niat baek, alih alih, die yg kene tangkap~ ish ish, tak berbaloi pon,,

Hafeez Darraji said...

telur pun ada perasaan dendam ke??? hahahaha

iron man mengamuk...jom tgk!!!

Syahrul Iman said...

haha..misi mebalas dendam syh..

qellissa said...

moral of the story: dendam x bawa ke mana..last2 kena tangkap juga pasal gansterisma..sian white egg..terbela ke kematian dia, bila kwn2 dia suma masuk lokap?hahahaha

Ur Other Half said...

nk kasi pndpt sket. kdg2 nk bg org stay dlm blog, en3 memainkan peranan penting.. klau bleh kan susunan words 2 justified kan. kurangkan shortform yer baru memikat pembace..peace y'll

caer sasuke said...

caer : trimas sume..

sidah said...

nice story...:)

Nurul Harun said...

tergelak nurul baca entri ni. hehehe =p

caer sasuke said...

@gades aintrimas ain cos jd pembace setia entri aku..tq

caer sasuke said...

@aphids : mne tau kot2 de..kih3..citer ni rekaan je semate2

caer sasuke said...

@Syahrul Iman : yup misi blas dendam yg membawa kehancuran..kih3

caer sasuke said...

@qellissa : btol3...berfikir pnjang2 ntuk buat sesuatu kptusan..

caer sasuke said...

@Darkbatman : trimas darkbatman atas nsihat anda

caer sasuke said...

@sidah : apsal tergelak nurul?kih3..pe2 pon trimas sudi bace entri sye

caer sasuke said...

@Nurul Harun dan sidah : trimas ye

LURZAN TAZA LIMAJ said...

kamu ni dh kenape main2 telo plak, akakakaaaa

caer sasuke said...

nazrul azat : saye suke makan telo..hehe

 
copyright reserved by caersasuke