Home » , » Maafkan khilafku yang lalu

Maafkan khilafku yang lalu

Kami dibesarkan same2 di rumah anak2 yatim..kami mkan sme2..membesar sme2..sekolah sme2..sumenye totally sme...tp sikap aku jauh berbeza dgnnya...aku suke mengejek dan menghamburkan kata2 kurang menyenangkan kpadanye...tapi...mengapa aritu die sgt murung ?...mgkin die malu dgn muke die yg tetiba je tmbuh biji2...sakit klit kot...bermonolog aku sbentar..
Sebabkan sifatku yg suke menyakitkan ati orang lain...tanpa ada rase serba salah aku buat ejekan sinis..tapi die diam je..die asik termenung je..sekali lagi aku bermonolog dlman..takde perasaan ke..haha...yg pnting aku puas kutuk die..

Ari demi ari...makin kuat la plak tebiat die ni termenung..slalunye bile waktu ptg kitorang akan kuar main..tapi die duduk dlam blik je..muke die makin pucat aku tgk..bijik2 kat muke die makin lame makin besar aku tgk...pelik btol..

Ni la rutin die ari2...termenung tak kire mase,tak kire tmpat...musykil gak aku tgk..tapi arini die mmang nampak pelik..tak cakap lgsung ngan aku...sehinggalah....aku....

Terjumpa notis ni...alangkah terkedunya aku setiap kali aku membaca bait2 ayatnya..seolah2 ni merupakan petanda die akan pergi jauh dari aku...buat slama-lamanye..apakah ? tersentaknya aku bila terpampang perkataan di situ..."AKU ADA PENYAKIT SERIUS...AKU TAK MAHU DEKAT NGAN KAU SEBAB NI PENYAKIT BERJANGKIT...VIRUS NI DAH MEREBAK KE SELURUH BADAN AKU...PE2 PON TERIMA KASIH SEBAB SLALU SETIA BERKAWAN NGAN AKU...AKU NAK PERGI JAUH NI "

Rupa-rupanye selama ni die asik jauhkan diri n senyap je...de maksud di sebaliknye..tak sangka secepat ni die tinggalkan aku..die merupakan adik yang paling aku syang...tapi Tuhan lebih syangkan die...aku membesar tanpa kehadiran ibu...tanpa ayah...tapi kehadirannya sdikit sebanyak membawa seribu erti dlam hidupku..tapi..aku dah pon kehilangan die..

Bile aku mengenangkan kmbali peristiwa tu..ati aku mulai luntur..air mata setia mengalir tanda rindunya aku pada die...andai masa boleh diputarkan...andai detik itu boleh diperbetulkan...aku berjanji...akan menjadi sahabat terbaik buatmu...SAHABATku...


13 comments:

Syafiq Kadiran said...

pandai tol ko wat cite telo ni...
kreatif2..
hahha

Nur Ardilla Najwa said...

best sgt.... huhu

caer sasuke said...

syafiq & ardilla : kih3..ye ke?thanks sudi bace entri

En. Hamdi said...

sedey..

s h a said...

cerita dan ilustrasi yg menarik...hehe...

Liefde Ain said...

sedeyhhhhhhhhhhhhh!
best best ^^

MofizPutra.com said...

best la cite nih, sambil tengok gambar telor comel...heheh

caer sasuke said...

hamdi : saye juge..hehe

caer sasuke said...

shee : trimas ye sudi bace n drop komen..=)

caer sasuke said...

gades ain : trimas..caer teringat arwah kawan plak..hurm...T___T

caer sasuke said...

mofizputra.com : hehe trimas ye =)

LURZAN TAZA LIMAJ said...

touching kot, bergenang airmataku, huhuuuu

caer sasuke said...

nazrul azat : erk?dgn telor pon tacing...hehe

 
copyright reserved by caersasuke